Jom cari dalam sensasi blog

Thursday, April 2, 2009

Pembantu kedai

Posted on 7:24 AM by Sitcom

Rumah sewa ku terletak di pinggir pekan dan jarak dari rumah sewa ku ke pekan memang agak jauh kalau berjalan kaki tetapi aku tidak kisah. Bukannya selalu aku pergi ke pekan kecuali sewaktu membeli keperluan dapur. Setiap kali aku ke pekan, aku akan berjalan kaki sahaja dan aku jarang membeli banyak barang. Di pekan itu, aku sering mengunjungi sebuah kedai runcit yang menjual berbagai jenis keperluan dapur. Aku bukan sahaja dapat membeli semua barang-barang yang aku perlukan, malah aku juga berpeluang untuk berkenalan dengan seorang wanita yang aku rasakan berumur lebih kurang 37 tahun. Namanya Anisah. Dia adalah isteri tuanpunya kedai itu. Aku memanggilnya Kak Ani. Dia memang baik dengan ku. Beberapa kali aku mendapat potongan harga dan barang percuma. Apabila dia mengetahui yang aku seorang guru, dia bertambah baik dengan ku. Kebetulan juga anak bongsunya bersekolah di sekolah tempat aku mengajar.

Kak Ani memang peramah, sesuai dengan kerjanya sebagai taukeh kedai. Bertubuh agak ramping dan berdiri sekitar 160 cm tinggi. Dia bercermin mata dan berkulit cerah. Rambut hitamnya ikal dan panjang melepasi bahu. Kak Ani gemar berpakaian agak sendat terutama sekali di bahagian atas tubuhnya. Kadang-kadang aku merasa geram apabila terlihat alur di celah dadanya. Beberapa kali Kak Ani ¡¥menangkap¡| aku yang sedang melihat ke dadanya tetapi dia tidak pernah memarahi ku. Malah dia tersenyum. Aku yang salah tingkah jadinya.

Di kedai itu juga ada seorang pekerja wanita yang bernama Ina. Dia seorang ibu tunggal dan telah lama bekerja di kedai itu. Aku tidak pasti berapa umurnya. Mungkin dalam lingkungan 25 tahun ke atas. Aku tidak pernah menanyakan perkara itu pada Ina. Sejak kali pertama aku berbelanja di kedai itu, aku mula tertarik pada wanita itu. Apa tidaknya…Ina memiliki potongan badan yang cukup menggiurkan dan wajah yang manis. Tingginya hanya sebatas hidung ku. Tubuhnya berisi tetapi tidak gemuk. Punggungnya lebar dan kelihatan padat sekali. Dadanya montok sekali. Aku sering memerhatikan Ina setiap kali aku datang ke kedai itu.

Setelah sebulan aku bertugas di sekolah itu, aku sudah dapat menyesuaikan diri. Aku sudah dapat menjalani latihan tanpa merasa kekok hasil bimbingan daripada guru pembimbing dan guru-guru lain. Aku juga sudah dapat menyesuaikan diri tinggal di pekan itu. Aku sering pergi berjoging atau memancing ikan haruan di sebuah kolam semulajadi yang terletak tidak jauh dari rumah ku.

Kisah pertualanganku bermula pada bulan kedua aku berada di tempat itu. Setelah mendapat elaun untuk bulan pertama, aku pun berkunjung ke kedai Kak Ani untuk membeli keperluan dapur ku yang kebanyakannya sudah habis. Ketika itu aku tidak mengajar kerana hari itu cuti umum. Seperti biasa, Ina membantu aku mencari dan memilih barang-barang yang aku perlukan. Sempat juga aku melirik ke arah dada Ina ketika dia tunduk mengambil barang.

Klik sini ..

No Response to "Pembantu kedai"

Leave A Reply