Jom cari dalam sensasi blog

Tuesday, April 21, 2009

Kes Jamal Ugut Isteri Ditangguh 10 Jun Depan

Posted on 9:22 AM by Sitcom


BINCANG…berbincang dengan isterinya, Fatimatuzahra Samad.


SHAH ALAM: Perbicaraan penyanyi, Jamal Abdillah, atau nama sebenarnya Jamal Ubaidillah Ali, 49, yang didakwa mengugut isterinya menerusi SMS dua tahun lalu ditangguhkan pada 10 Jun depan oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam.

Majistret Norkamilah Aziz menetapkan tarikh itu selepas peguam Jamal Abdillah, Datuk Taqiyuddin Yahya meminta perbicaraan berkenaan ditangguhkan kerana mengendalikan kes bunuh di Mahkamah Tinggi di sini, yang perlu diberikan keutamaan.

Taqiyuddin berkata, pihaknya bersedia meneruskan perbicaraan penyanyi terbabit semalam, bagaimanapun beliau menerima arahan supaya memberi keutamaan mengendalikan kes mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan itu daripada Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini.

“Ini berikutan Pesuruhjaya Jaya Kehakiman Abang Iskandar Abang Hashim yang mendengar kes bunuh itu akan ditukarkan ke Kuala Lumpur,” katanya.





Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya Siti Syakimah Ibrahim.

Jamal Abdillah yang menerima Anugerah Sepanjang Hayat, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2008 12 April lalu kelihatan tenang ketika berada dalam kandang tertuduh.

No Response to "Kes Jamal Ugut Isteri Ditangguh 10 Jun Depan"

Leave A Reply