Jom cari dalam sensasi blog

Thursday, July 2, 2009

Cikgu (Lelaki) dengan anak murid

Posted on 7:12 AM by Sitcom

Kisah yang ingin aku ceritakan di sini adalah kisah yang bebar-benar terjadi pada diriku kira-kira 2 tahun yang lepas. Aku merupakan seorang graduan sebuah IPT. Setelah menamatkan pengajian, aku tidak terus mencari pekerjaan sebaliknya mengambil keputusan membantu perniagaan ayahku di kampung. Untuk tidak mensia-siakan apa yang aku pelajari ketika di IPT aku bersetuju menerima tawaran untuk mengajar kelas tambahan du kampungku. Pelajar-pelajar yang perlu aku ajar adalah pelajar yang akan menduduki PMR pada tahun tersebut. Pelajar ku tak ramai, cume 15 orang ajer, aku ajar math.


Sejak hari pertama aku mengajar, aku dah tertarik hati dengan salah seorang pelajar. Nama dia Watie (bukan nama sebenar). Budaknya kecik ajer, walaupun dah tingkatan 3, tapi body dia macam budak darjah enam aje. Aku suka sangat bila dia senyum.

Baca lagi...

1 Response to "Cikgu (Lelaki) dengan anak murid"

Leave A Reply