Jom cari dalam sensasi blog

Thursday, July 2, 2009

cerita hangat-kerja part time di australia

Posted on 7:09 AM by Sitcom

Aku belajar di Melbourne Australia. Aku ni rapat dengan budak-budak cina. Dia orang selain dari terra belajar selalu juga kerja part time sebab datang australia dengan duit sendiri. Oleh keran terikut dengan dia orang aku pun sering mencari kerja part time. Sepanjang 5 tahun aku disana macam-macam kerja aku buat. Aku pernah jadi tukang bersih office, jadi tukang basuh pinggan, tukang kebun rumah orang, tukang kutip buah di ladang dsbnya. Tapi ada satu kerja yang paling aku tak sangka ialah bila menghubungi sebuah syarikat penerbitan yang memerlukan pekerja am pada shift sebelah malam. Aku diminta datang ke syarikat tersebut untuk ditemuduga.


Sebelah petang setelah habis kelas aku pun naik tram ke pejabat syarikat tersebut - syarikat surat kabar tabloid truth . Bagi mereka yang pernah ke melbourne mesti tahu surat kabar ni memuatkan cerita-cerita scandal sex. Aku ditemuduga oleh seorang perempuan bernama eva. Katanya kerja aku senang cuma setiap petang aku perlu bersihkan coffeeroom, shower-room, toilet dan tiga buah bilik (aku rasa bilik ni kira boss-boss dia yang punya kot) lepas tu aku kena buat lain lain kerja yang di arahkan oleh ketiga-tiga penghuni bilik tersebut. Aku kena kerja selama 2 jam seminggu mulai pukul 6.00 petang kecuali pada hari selasa dan khamis ada overtime jika diperlukan.


Setelah aku bersetuju eva membawa aku ke sekeliling ruang pejabat. Semuanya tiga tingkat. Besar ruangnya aku tengok ada studio gambar, bilik computer dan-macam macam mesin yang aku pun tak tahu untuk apa. Kata eva selain dari ruang yang telah ditetapkan untuk aku bersihkan aku tak perlu risau pasal benda-benda lain dan ruang-ruang. Dah selesai semua tu kami balik semula ke pejabat dia ditingkat bawah sekali. Masa tu pekerja-pekerja shift malam sudah mula datang. Aku di perkenalkan kepada tiga orang boss-boss yang mana bilik dia orang aku kena kemaskan - nama-nama dia orang nicole, kathy dan linda. nicole jaga hal -hal typesetting dan layout, kathy pula jaga kerja-kerja proof reading dan editing dan linda pula jaga studio photography. Ketiga-tiga ya aku agak berusia dalam lingkungan 33-38 tahun.


Pada esoknya aku pun mula kerja kat situ. Aku buat kerja dengan biasa. Selama 2 minggu tiada apa yang interesting berlaku. Tapi dalam masa tu aku berkenalan dengan nicole. dia ni tinggi lampai ada lah 170 cm berat aku rasa lebih kurang 60-65 kg. body boleh tahan. muka dia taklah stunning kira biasa ajelah. nicole ni suka layan aku dan suka usik aku. dia kata orang asia ni pemalu sangat. aku pula memang malu sikit dengan perempuan. entah macam mana si nicole ni pandai pula dia sembang dengan aku.


nak dijadikan cerita pada satu petang aku tengah bersihkan bilik shower. aku dah letak papan tanda - cleaning in progress jadi tak bolehlah orang guna. biasanya sebelah malam memang tak ada siapa nak mandi. tak semena-mena masuk satu perempuan muda cun macam model. dia kata "i'm here for the photo session, i need to shower before the session, just a quick one" terus dia buka t-shirt habis...

Klik sini ..

No Response to "cerita hangat-kerja part time di australia"

Leave A Reply