Jom cari dalam sensasi blog

Friday, June 26, 2009

Michael Jackson telah pergi menghadap Ilahi..dan kisah michael memeluk Islam

Posted on 7:20 PM by Sitcom





Sebagai seorang muslim,al-fatihah buat arwah Mikael @ Raja Pop Micheal Jackson yang telah pergi menghadap ilahi pada dua hari lepas 25th June 2009.

Micheal jackson meninggal pada umur 50 tahun..masih muda,walaubagaimanapun,kematiannya pada pendapat sensasi adalah yang terbaik utknye memandangkan situasi kesihatan dan mungkin wajah plastiknya menyakitkan..kita tak tahu penderitaan yang dilalui oleh micheal jackson..

Micheal mengalami kejutan jantung dan ditemui tidak bernafas di kediamannye dia los angelos.Paramedik berusaha menyelamatkan nyawa MJ dan disambung oleh para doktor,namun akhirnya MJ disahkan meninggal dunia..seantero dunia bersedih akan kematian MJ..

Untuk pengetahuan semua Micheal telah memeluk agama islam pada tahun awal tahun nie ..

menurut akbar The Sun (oversea punye) masa tue micheal sedang merekodkan album di rumah steve Porcaro,pemain keyboard juga komposer music dlm album thriller(MJ).

Micheal Jackson telah bersembang/di approach oleh seorang penulis lagu berbangsa Canadian dan Philip Bubal seorang produser,dimana kedua2 mereka telah memeluk islam..

Ketika itu michael dikatakan bersedih,dan tiada ketenangan hidup..ketika itu jugalah,mereka menceritakan kepada michael tentang kepercayaan terhadap tuhan,dan menceritakan bertapa diri mereka berubah menjadi lebih baik selepas memeluk islam.disitu micheal sudah mendapat sedikit minat dan ketenangan untuk memahami agama islam.

Tahun Lepas abang Michael Jackson iaitu Jermaine Friday Jackson (muhammad abdul aziz) yg telah memeluk islam sejak 1989 telah pulang dari Mekah dan memberikan michael byk buku2 tentang islam dan menceritakan tentang agama islam yang tenang,indah dan suci..

Michael rajin membaca dan menbaca kesemua buku2 yg telah diberikan oleh abangnye,dan dia merasa bangga kerana abgnye telah berjaya mendapat kekuatan dalaman dari segi hati dan akidah yang suci.

Pada awal tahun ini michael telah berjumpa seorang imam masjid bersama abangnya dan dibantu oleh Cat Steven(Yusuf Islam) penyanyi rock terkenal suatu ketika dulu yg telah memeluk islam..Michael telah mengucapkan Shahada iaitu declaration terhadaap kepercayaannye terhadap Allah dan Islam sekaligus mengislamkan Michael,dan nama Islamnya kini ialah Mikael.

cuba lihat video ini tentang abg MJ yang begitu menyayangi dan mengagumi


Ok,now nie Sensasi nak ceritakan sedikit tentang apa yang sensasi tahu tentang Michael Jackson nie...

Micheal Jackson nie memang terkenal dengan Plastik surgery....Mungkin masa tue Michael tengah syok menghadapi dunia glamer ..ye lah manusia mana yg tak melakukan kesilapan..michael yang masih naif mgkin x berfikir panjang..dan telah mengakibatkan kesengsaraan pada wajahnye yang menjadi semakin teruk hari demi hari..sensasi kesian dan merasa sedih mengenangkan hidup MJ yang byk ditohmah dan dikutuk kerana fizikalnya itu..sensasi rasa tak patut sgt2..

..Micheal nie sgt suka akan zaman kanak2 nye..dia teramat2 sayangkan kanak2..sesiapa yang mengenali MJ pasti tidak akan percaya akan skandal yang mengatakan MJ telah mencabul kanak2..itu adalah fitnah sama sekali..Kes itu pun michael menang akhirnye kerana budak yg memberikan keterangan tue memberi info berlainan dan seolah2 terpaksa...

Micheal sgt sygkan kanak2.hal ini diketahui oleh dunia..dia sendiri memberitahu sanggup menggadaikan segala hartanya demi kanak2 sedunia..micheal juga membuat rumahnye menjadi Taman Netherland sempena buku kesukaannye peter pan..

dan kanak2 byk dirumahnye...malah abang2 danb keluarga michael langsung menolak dakwaan terhadap michael kerana kata mereka mereka kenal michael adalah seorang yang sgt baik,berhati lembut,sayangkan kanak2 dan binatang,merendah diri dan pendek kata dakwaan tue mereka langsung x percaya...

actually sensasi pun tak percaya begitu juga dgn mak dan family sensasi sendiri....

dan demi kebesaran tuhan,michael telah memeluk Islam dan Akhirnye meninggal sebagai seorang Muslim..Semoga arwah dicucuri rahmat.

Hidup ini kadang2 tak seindah yg kita impikan,yang kita harapkan..

kadang2 wlaupun kita baik,kita diuji dgn pelbagai dugaan ..namun bukan hidup didunia ini yang harus kita harapkan..harapkanlah pada hidup yang kekal disana..

No Response to "Michael Jackson telah pergi menghadap Ilahi..dan kisah michael memeluk Islam"

Leave A Reply