Jom cari dalam sensasi blog

Saturday, December 26, 2009

Cerita hangat: Akibat kurang ajar dengan pemandu

Posted on 10:20 AM by Sitcom

œPak Sudin, cepat. Kenapalah lembab sangat.” Tasha kakakku mengherdik pemandu kami Pak Sudin. Pak Sudin terkocoh-kocoh menghampiri Kak Tasha. Lelaki berusia 40 tahun itu membongkok menghormati Kak Tasha. “Ambil barang ni, masukkan ke dalam kereta. Orang tua pemalas.” Aku hanya memerhati. Pak Sudin berlari anak mengambil plastik barang dan dimasukkan ke dalam boot kereta. Barang-barang tersebut baru saja kami beli di sebuah supermarket terkemuka. “Cepat Pak Sudin, dah lambat ni. Pak Sudin tak makan nasi ke?” Pak Sudin cepat-cepat membuka pintu kereta mempersilakan Kak Tasha naik. Aku hanya geleng kepala. Kak Tasha boleh membuka sendiri pintu kereta tapi dia masih memerintah Pak Sudin membuka untuknya. Setelah aku dan Kak Tasha berada dalam kereta, Pak Sudin tak berlengah memecut kereta menuju ke rumah. “Pak Sudin, kenapa laju sangat. Nak mampus ke?” tengking Kak Tasha. Aku tak faham perangai Kak Tasha. Tadinya dikatakan telah terlambat, bila Pak Sudin melajukan kereta di katakan Pak Sudin memecut. Bila menyusur keluar ke lebuh raya, Pak Sudin membawa kenderaan dalam kelajuan 110km perjam. Pak Sudin teliti orangnya kerana itu dia tak mahu dikenakan saman kerana melebihi had laju. “Pak Sudin bawa kereta terkemut-kemut macam kura-kura kenapa? Lajulah sikit.” Kenapa Kak Tasha ni, datang bulan ke?. Aku makin tak faham perangai Kak Tasha. Tadinya dikatakan Pak Sudin memecut, sekarang dimarahi Pak Sudin kerana lambat. Perangai Kak Tasha yang selalu menengking pemandu dan orang gaji selalu ditegur oleh ibu tapi Kak Tasha tak pernah berubah. Puteri tunggal papa dan mama ini memang keterlaluan. Dia tak pernah menghormati pekerja yang lebih tua usianya. Aku sendiri pun tak menyenangi perangai Kak Tasha. Kakakku yang berusia 18 tahun itu agak keterlaluan. Perangai buruknya itu tak sepadan dengan wajahnya yang cantik. Kalaulah perangainya sedikit lemah lembut maka sempurnalah dirinya sebagai gadis impian jejaka. Suatu malam ketika aku dan Kak Tasha sedang santai menonton TV di ruang tamu, tiba-tiba Pak Sudin muncul bersama tukang kebun kami Pak Leh. Waktu itu di rumah hanya tinggal aku dan Kak Tasha kerana ayah dan ibuku pulang ke kampung kerana nenek perlu berbincang mengenai pusaka. Di tangan mereka berdua ada pisau tajam sepanjang 10 inci. Aku menjadi kecut melihat wajah Pak Sudin dan Pak Leh yang garang. Selama ini mereka hanya menurut saja perintah Kak Tasha. Ketika itu kakakku baru pulang setelah pergi bersama temannya menonton wayang. Baju yang dipakainya sungguh sendat dan pendek menampakkan lubang pusat. Fesyen terbaru, itulah kata Kak Tasha. Pak Sudin segera mendekati Kak Tasha yang berdiri ketakutan di tepi dinding melihat dua bila pisau tajam berkilat. Tangannya dengan cepat meraba-raba pipi Kak Tasha yang putih mulus. Kak Tasha cuba menepis tapi tangannya dipegang erat oleh Pak Sudin. Kak Tasha kelihatan meringis kesakitan. “Budak ni cantik dan manis. Aku ingin menikmatinya malam ini.


Klik sini ..

No Response to "Cerita hangat: Akibat kurang ajar dengan pemandu"

Leave A Reply