Jom cari dalam sensasi blog

Thursday, February 5, 2009

Saya Masih MB- Nizar (ketegaq betoi)

Posted on 9:46 PM by Sitcom


IPOH - Biarpun mendapat arahan istana supaya meletak jawatan berkuat kuasa serta-merta, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin masih berdegil untuk melepaskan jawatan Menteri Besar Perak.

Beliau berkeras akan terus menjalankan tugas ketua eksekutif negeri sementara rayuannya didengar oleh Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Pada sidang akhbar di kediaman rasmi Menteri Besar Perak di sini petang semalam, Mohammad Nizar menafikan beliau menolak titah Sultan atau ingkar terhadap janjinya kelmarin untuk mematuhi apa juga keputusan baginda.

"Saya bukan ingkar atau tolak titah Sultan, cuma saya merayu Sultan (agar) mengikut ketetapan dalam Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak.

"Saya dengan rendah hati mohon derhaka dengan berkata kepada baginda 'patik sebagai MB dan pemimpin kerajaan, mohon tidak letak jawatan','' katanya pada sidang akhbar itu.

No Response to "Saya Masih MB- Nizar (ketegaq betoi)"

Leave A Reply