Jom cari dalam sensasi blog

Friday, September 5, 2008

u mobile..anda tentukan

Posted on 1:45 AM by Sitcom


Hello kengkawan..!

-

Just nak bagitau jer kat sini pasal U Mobile 018 tu lah.
Yang skang ni sibuk buat iklan kat tv. Bulan May lepas aku gi jenjalan lah kat Gombak.
Akupun singgahlah kat satu kedai hp ni sbb nak tengok2 handset..
Akupun ternampaklah poster U Mobile ni. So, aku pun courious sangatlah nak tau amendenyer U Mobile ni.
-

Toke nipun bercerita pendeklah kat aku.
-

1. Takde access fee. (yuran bulanan)
2. Monthly charges RM38/mth (minimum)/ Maksudnya kalau guna lebih dr RM38, kena bayar lebihlah.
3. Charges dikirakan berdasarkan per saat . Bukannya per minit.
4. Call charges dan sms flat rate ke semua operator.
5. Selagi tak activate, tak payah bayar.
6. 2 bulan free access untuk broadband.
-
Itu jer lah citernya.
-

Aku pun memanglah berminat sebab aku pun suka bergayut. Kira murahlah sikit berbanding Minute Plan Celcom yang aku guna skang ni. Aku pun daftarlah. Sorang blh daftar 2 no walaupun nama blacklisted. (Nampak sgt co. ni terdesak sgt nak kan bisnes)
-

Selepas 24 jam aku pun cubalah sim kad U Mobile 018 ni. Maklumlah nak try. Malangnya tak jugak ada line. Aku pun naik fed-up lah. Masuk hari ke 3 aku call cust. service utk check. Malangnya aku diberitahu bahwa U Mobile 018 ni hanya untuk 3G handset sahaja.
-
Akupun benganglah. Apesal agent tu tak bagitau kat aku pasal ni. Hdset aku mana boleh akses 3G. So, akupun simpan jerlah sim kad tu buat bodoh pasal tak boleh nak activate. Agent tu kata selagi tak activate tak payah bayar.
-
Tiba-tiba hari ni 13/8/2008 aku terima bil dari U Mobile 018 untuk bulan May 2008 berjumlah RM 45.15. Aku daftar 2 nombor so kalilah 2. Lagi aku tension.

Aku call lagi cust service nak tanya kenapa aku perlu bayar untuk benda yang aku tak guna.
-
Jawab cust service !
-

itu commitment aku pasal aku dah mendaftar dengannya. Lagipun aku tak terminate lagi no. tuh! Hidup2 aku kena tipu dengan agen dia ni. Kurang ajor sungguh..!
Itu baru bil utk bulan May. Bermakna bil untuk bulan Jun, Julai dan Ogos akan menyusul kemudian selagi aku tak terminate line ni.
-

Memang barua U Mobile ni.! Seminggu selepas tuh aku terserempak dengan sepupu aku yang menggunakan U Mobile 018 jugak. Katanya coverage mmg teruk. Sebenarnya U Mobile 018 ni menggunakan roaming dari celcom sebab coveragenya yang terhad. Dia pun merungut sakan..!

Masalahnya lagi tempat nak membayarnya pulak tu dia kat Time Square ngan Sunway Pyramid jer. Adoii.. lagilah pening.!! Apa nak buat..! Dah terkena, terima jer lah.
RM 45.15 x 2 x 4 = RM 361.20
-
(Perlukah aku membayar untuk perkhidmatan yg aku tak gunakan?)
Tak habis2 kena tipu dalam hidup ni.!

No Response to "u mobile..anda tentukan"

Leave A Reply